Die Internationalisierung der Bayerischen Motoren Werke AG von Annika Biss | Vom reinen Exportgeschäft zur Gründung eigener Tochtergesellschaften im Ausland 1945-1981 | ISBN 9783110501308

Die Internationalisierung der Bayerischen Motoren Werke AG

Vom reinen Exportgeschäft zur Gründung eigener Tochtergesellschaften im Ausland 1945-1981

von Annika Biss
Buchcover Die Internationalisierung der Bayerischen Motoren Werke AG | Annika Biss | EAN 9783110501308 | ISBN 3-11-050130-9 | ISBN 978-3-11-050130-8

Die Internationalisierung der Bayerischen Motoren Werke AG

Vom reinen Exportgeschäft zur Gründung eigener Tochtergesellschaften im Ausland 1945-1981

von Annika Biss
After 1945, BMW began its steady rise to become a global corporation. Based on source materials and her personal expertise, Annika Biss describes BMW’s internationalization strategies and places them in a larger historical context. She thus illuminates BMW’s international marketing history, and, in the processes, conducts a case study of BMW’s engagement in South Africa.