The Impact of Nazism on Twentieth-Century Music | ISBN 9783205795438

The Impact of Nazism on Twentieth-Century Music

herausgegeben von Erik Levi
Mitwirkende
Beiträge vonGemma Perez Zalduondo
Beiträge vonBen Winters
Beiträge vonSuzanne Snizek
Beiträge vonEmile Wennekes
Beiträge vonMagnar Breivik
Beiträge vonMalcolm Miller
Beiträge vonFrancisco Parralejo Masa
Beiträge vonKatarzyna Nalijawek-Mazurek
Beiträge vonEva Moreda Rodriguez
Beiträge vonJuliane Brand
Beiträge vonKristof Boucquet
Beiträge vonJoshua Walden
Beiträge vonJames Parsons
Beiträge vonFlorian Scheding
Beiträge vonLily Hirsch
Beiträge vonAndrea Rudolph
Beiträge vonMelina Gehring
Herausgegeben vonErik Levi
Buchcover The Impact of Nazism on Twentieth-Century Music  | EAN 9783205795438 | ISBN 3-205-79543-1 | ISBN 978-3-205-79543-8

The Impact of Nazism on Twentieth-Century Music

herausgegeben von Erik Levi
Mitwirkende
Beiträge vonGemma Perez Zalduondo
Beiträge vonBen Winters
Beiträge vonSuzanne Snizek
Beiträge vonEmile Wennekes
Beiträge vonMagnar Breivik
Beiträge vonMalcolm Miller
Beiträge vonFrancisco Parralejo Masa
Beiträge vonKatarzyna Nalijawek-Mazurek
Beiträge vonEva Moreda Rodriguez
Beiträge vonJuliane Brand
Beiträge vonKristof Boucquet
Beiträge vonJoshua Walden
Beiträge vonJames Parsons
Beiträge vonFlorian Scheding
Beiträge vonLily Hirsch
Beiträge vonAndrea Rudolph
Beiträge vonMelina Gehring
Herausgegeben vonErik Levi
The impact of Nazism on twentieth-century music was immense as evidenced by this volume featuring seventeen essays by a group of internationally recognised scholars. The range of enquiry is extraordinarily wide, covering the issue of “Inner Emigration” during the Third Reich and remigration in the Netherlands after the Second World War, as well as the work of exiled composers such as Korngold, Weill, Weigl, Ullmann, Eisler, Achron, Goldschmidt and Gál. In addition, there are penetrating discussions of the employment of Handel’s music in the Jewish Cultural League, Nazi musical censorship in occupied Poland and the fate of émigré musicians and musicologists in wartime Britain. Three chapters detail the musical relationship between Franco’s Spain and the Third Reich.