Kulturen der Weltwirtschaft | ISBN 9783525364246

Kulturen der Weltwirtschaft

herausgegeben von Werner Abelshauser, David Gilgen und Andreas Leutzsch
Mitwirkende
Beiträge vonChristof Dejung
Beiträge vonRoman Köster
Beiträge vonStephan Merl
Beiträge vonRaphaele Chappe
Beiträge vonWilli Semmler
Beiträge vonEdward Nell
Beiträge vonGunnar Flume
Beiträge vonSusanne Rühle
Beiträge vonMichael Hölscher
Beiträge vonKlaus Nathaus
Beiträge vonMonika Dommann
Beiträge vonMargrit Grabas
Beiträge vonNikolaus Simon
Herausgegeben vonWerner Abelshauser
Herausgegeben vonDavid Gilgen
Herausgegeben vonAndreas Leutzsch
Buchcover Kulturen der Weltwirtschaft  | EAN 9783525364246 | ISBN 3-525-36424-5 | ISBN 978-3-525-36424-6

Kulturen der Weltwirtschaft

herausgegeben von Werner Abelshauser, David Gilgen und Andreas Leutzsch
Mitwirkende
Beiträge vonChristof Dejung
Beiträge vonRoman Köster
Beiträge vonStephan Merl
Beiträge vonRaphaele Chappe
Beiträge vonWilli Semmler
Beiträge vonEdward Nell
Beiträge vonGunnar Flume
Beiträge vonSusanne Rühle
Beiträge vonMichael Hölscher
Beiträge vonKlaus Nathaus
Beiträge vonMonika Dommann
Beiträge vonMargrit Grabas
Beiträge vonNikolaus Simon
Herausgegeben vonWerner Abelshauser
Herausgegeben vonDavid Gilgen
Herausgegeben vonAndreas Leutzsch
The world marketplace is dominated by companies from North America, Europe and East Asia. But what is the role of their respective cultural background in this competitive field? The increasing dynamics of world markets make it all the more urgent to understand the cultural background via scientific research. The authors of this volume have met that call and provide interdisciplinary evidence that cultural differences are what drive economic competition and ensure its future. Both the continuity and the adaptability of economic cultures are analyzed in case studies of both successful and failed attempts.