MINDBOMBS | Visuelle Kulturen politischer Gewalt | Visual Cultures of Political Violence | ISBN 9783735608062

MINDBOMBS

Visuelle Kulturen politischer Gewalt | Visual Cultures of Political Violence

herausgegeben von Sebastian Baden, Larissa Diana Fuhrmann und Johan Holten
Mitwirkende
Bildbeschreibung vonSebastian Baden
Bildbeschreibung vonRobert Dörre
Bildbeschreibung vonLarissa D. Fuhrmann
Bildbeschreibung vonSebastian Gräfe
Bildbeschreibung vonChristoph Günther
Bildbeschreibung vonDaniel Hornuff
Bildbeschreibung vonKatharina Jörder
Bildbeschreibung vonMaryam Kirchmann
Bildbeschreibung vonCharlotte Klonk
Bildbeschreibung vonFarhad Khosrokhavar
Bildbeschreibung vonW.J.T. Mitchell
Bildbeschreibung vonSimone Pfeifer
Bildbeschreibung vonSylvia Schraut
Bildbeschreibung vonVerena Straub
Herausgegeben vonSebastian Baden
Herausgegeben vonLarissa Diana Fuhrmann
Herausgegeben vonJohan Holten
Buchcover MINDBOMBS  | EAN 9783735608062 | ISBN 3-7356-0806-X | ISBN 978-3-7356-0806-2
Inhaltsverzeichnis 1

MINDBOMBS

Visuelle Kulturen politischer Gewalt | Visual Cultures of Political Violence

herausgegeben von Sebastian Baden, Larissa Diana Fuhrmann und Johan Holten
Mitwirkende
Bildbeschreibung vonSebastian Baden
Bildbeschreibung vonRobert Dörre
Bildbeschreibung vonLarissa D. Fuhrmann
Bildbeschreibung vonSebastian Gräfe
Bildbeschreibung vonChristoph Günther
Bildbeschreibung vonDaniel Hornuff
Bildbeschreibung vonKatharina Jörder
Bildbeschreibung vonMaryam Kirchmann
Bildbeschreibung vonCharlotte Klonk
Bildbeschreibung vonFarhad Khosrokhavar
Bildbeschreibung vonW.J.T. Mitchell
Bildbeschreibung vonSimone Pfeifer
Bildbeschreibung vonSylvia Schraut
Bildbeschreibung vonVerena Straub
Herausgegeben vonSebastian Baden
Herausgegeben vonLarissa Diana Fuhrmann
Herausgegeben vonJohan Holten
RAF, NSU and IS are acronyms of terrorist groups whose extremist propaganda and political violence challenge the visual arts to react decisively. The exhibition therefore opens up a highly topical artistic perspective on the history and political iconography of modern terrorism. For the first time, three sections comparatively examine the effects of social revolutionary, far-right, and jihadist terrorism on visual culture. Twenty years after September 11, 2001, and ten years after the discovery of the NSU in the fall of 2011, the exhibition and publication together explore the question of how acts of political violence affect cultural memory through the media.