Elektrifizierungspotenzial kommerzieller Kraftfahrzeug-Flotten im Wirtschaftsverkehr als dezentrale Energie-Ressource in städtischen Verteilnetzen – komDRIVE | ISBN 9783798328013

Elektrifizierungspotenzial kommerzieller Kraftfahrzeug-Flotten im Wirtschaftsverkehr als dezentrale Energie-Ressource in städtischen Verteilnetzen – komDRIVE

herausgegeben von Wulf-Holger Arndt, Norman Döge und Stefanie Marker
Mitwirkende
Herausgegeben vonWulf-Holger Arndt
Herausgegeben vonNorman Döge
Herausgegeben vonStefanie Marker
Buchcover Elektrifizierungspotenzial kommerzieller Kraftfahrzeug-Flotten im Wirtschaftsverkehr als dezentrale Energie-Ressource in städtischen Verteilnetzen – komDRIVE  | EAN 9783798328013 | ISBN 3-7983-2801-3 | ISBN 978-3-7983-2801-3

Elektrifizierungspotenzial kommerzieller Kraftfahrzeug-Flotten im Wirtschaftsverkehr als dezentrale Energie-Ressource in städtischen Verteilnetzen – komDRIVE

herausgegeben von Wulf-Holger Arndt, Norman Döge und Stefanie Marker
Mitwirkende
Herausgegeben vonWulf-Holger Arndt
Herausgegeben vonNorman Döge
Herausgegeben vonStefanie Marker
This book contains the results of the research project „komDRIVE“. The project analyzed the substitution potential of commercial transport vehicles with internal combustion engines by electric vehicles for different economic sectors in urban agglomerations. Based on this analysis the effects of electrical vehicle fleets on electrical nets were investigated, paying special attention to aspects of energy production, storage and distribution. In particular, battery aging and battery costs as well as net-integration management were investigated. The decrease of local (pollution) and global (GHG) emissions by an increased use of electric vehicles was simulated with appropriate models.