Researching Religious Education: Classroom Processes and Outcomes | ISBN 9783830937197

Researching Religious Education: Classroom Processes and Outcomes

herausgegeben von Friedrich Schweitzer und Reinhold Boschki
Mitwirkende
Beiträge vonTrine Anker
Beiträge vonIna ter Avest
Beiträge vonReinhold Boschki
Beiträge vonMagda Bräuer
Beiträge vonMette Buchardt
Beiträge vonJames Conroy
Beiträge vonRudolf Englert
Beiträge vonMatthias Gronover
Beiträge vonPhilipp Klutz
Beiträge vonThorsten Knauth
Beiträge vonChristian Knoblauch
Beiträge vonMartina Kumlehn
Beiträge vonMarie von der Lippe
Beiträge vonMartin Losert
Beiträge vonChristhard Lück
Beiträge vonRebecca Nowack
Beiträge vonChristina Osbeck
Beiträge vonUta Pohl-Patalong
Beiträge vonAntti Räsänen
Beiträge vonUlrich Riegel
Beiträge vonMartin Rothgangel
Beiträge vonChristina Salmen
Beiträge vonRobert Schelander
Beiträge vonThomas Schlag
Beiträge vonHenning Schluß
Beiträge vonHanne Schnabel-Henke
Beiträge vonFriedrich Schweitzer
Beiträge vonFriederike Strohm
Beiträge vonFahimah Ulfat
Beiträge vonDörthe Vieregge
Beiträge vonGeorg Wagensommer
Beiträge vonJoachim Willems
Herausgegeben vonFriedrich Schweitzer
Herausgegeben vonReinhold Boschki
Buchcover Researching Religious Education: Classroom Processes and Outcomes  | EAN 9783830937197 | ISBN 3-8309-3719-9 | ISBN 978-3-8309-3719-7
Die Religionspädagogik ist auf einem guten Weg, sich als empirisch ausgerichtete Wissenschaftsdisziplin auch europäisch weiter zu profilieren. Davon zeugt der vorliegende Sammelband. [...] [Er] markiert insgesamt einen wichtigen Schritt zu internationaler Kooperation von Wissenschaftler*innen mit vergleichbaren Interessen und Forschungsausrichtungen. – Peter Schreiner, in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 4/2018, S. 431-434.
It is rare, in my experience, to find a book that is so informative and so well framed by the editors, to leave the reader both informed and wanting to know more, both knowledgeable and thoughtful, both full of research and wanting to participate in more research. I welcome this volume, and applaud its breadth and depth. – Julian Stern, in: British Journal of Religious Education 2/2019, p. 236.

Researching Religious Education: Classroom Processes and Outcomes

herausgegeben von Friedrich Schweitzer und Reinhold Boschki
Mitwirkende
Beiträge vonTrine Anker
Beiträge vonIna ter Avest
Beiträge vonReinhold Boschki
Beiträge vonMagda Bräuer
Beiträge vonMette Buchardt
Beiträge vonJames Conroy
Beiträge vonRudolf Englert
Beiträge vonMatthias Gronover
Beiträge vonPhilipp Klutz
Beiträge vonThorsten Knauth
Beiträge vonChristian Knoblauch
Beiträge vonMartina Kumlehn
Beiträge vonMarie von der Lippe
Beiträge vonMartin Losert
Beiträge vonChristhard Lück
Beiträge vonRebecca Nowack
Beiträge vonChristina Osbeck
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Beiträge vonAntti Räsänen
Beiträge vonUlrich Riegel
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Herausgegeben vonFriedrich Schweitzer
Herausgegeben vonReinhold Boschki
The question of how research on structures and outcomes in Religious Education can be carried out successfully is of current interest in many countries. Next to the more traditional historical, analytical and, more recently, international comparative approaches, empirical research in religious education has been able to establish itself as a major approach to this field. Moreover, the contemporary discussion about comparative evaluation in schools has raised a number of questions which also refer to Religious Education. What competences can pupils acquire in this Subject? Does Religious Education really support the acquisition and development of the competences aspired? Are there differences in this respect between different forms of Religious Education or between different approaches to teaching?
With contributions from eight European countries, the volume brings together approaches and research experiences that try to follow this lead by offering new and empirically based perspectives for the future improvement of teaching and learning in this school Subject.
Whoever is interested in improving the practice of Religious Education then, will not be able to bypass the question of researching processes and outcomes – an insight which also refers to a small but growing number of studies in this field which can be identified in several countries.