Teaching through Stories | Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education | ISBN 9783830939863

Teaching through Stories

Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education

herausgegeben von Kristine Høeg Karlsen und Margaretha Häggström
Mitwirkende
Beiträge vonSharon Ahlquist
Beiträge vonStein Arnold Berggren
Beiträge vonCamilla Blikstad Halstvedt
Beiträge vonGunhild Brænne Bjørnstad
Beiträge vonKatharina Dahlbäck
Beiträge vonLinus Djurstedt
Beiträge vonSiv Eie
Beiträge vonRenae Ekstrand
Beiträge vonDiana Ellis
Beiträge vonKenneth R. Emo
Beiträge vonWendy Emo
Beiträge vonEva-Lena Happstadius
Beiträge vonMargaretha Häggström
Beiträge vonEllen Høeg
Beiträge vonKristine Høeg Karlsen
Beiträge vonDoris Kocher
Beiträge vonVirginia Lockhart-Pedersen
Beiträge vonAli Reza Ludvigsen
Beiträge vonPeter Mitchell
Beiträge vonGitte Cecilie Motzfeldt
Beiträge vonRagnhild Louise Næsje
Beiträge vonCarol Omand
Beiträge vonAnna-Lena Østern
Beiträge vonKathryn M. Penrod
Beiträge vonHanne Eik Pilskog
Beiträge vonAdrian K. Rasmussen
Beiträge vonHeidi Remberg Høeg
Beiträge vonEllen Cecilie Romstad
Beiträge vonUlf Schwänke
Beiträge vonMarit Storhaug
Beiträge vonSolveig Toft
Beiträge vonAnna Udén
Beiträge vonLynda Venhuizen
Herausgegeben vonKristine Høeg Karlsen
Herausgegeben vonMargaretha Häggström
Buchcover Teaching through Stories  | EAN 9783830939863 | ISBN 3-8309-3986-8 | ISBN 978-3-8309-3986-3

Teaching through Stories

Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education

herausgegeben von Kristine Høeg Karlsen und Margaretha Häggström
Mitwirkende
Beiträge vonSharon Ahlquist
Beiträge vonStein Arnold Berggren
Beiträge vonCamilla Blikstad Halstvedt
Beiträge vonGunhild Brænne Bjørnstad
Beiträge vonKatharina Dahlbäck
Beiträge vonLinus Djurstedt
Beiträge vonSiv Eie
Beiträge vonRenae Ekstrand
Beiträge vonDiana Ellis
Beiträge vonKenneth R. Emo
Beiträge vonWendy Emo
Beiträge vonEva-Lena Happstadius
Beiträge vonMargaretha Häggström
Beiträge vonEllen Høeg
Beiträge vonKristine Høeg Karlsen
Beiträge vonDoris Kocher
Beiträge vonVirginia Lockhart-Pedersen
Beiträge vonAli Reza Ludvigsen
Beiträge vonPeter Mitchell
Beiträge vonGitte Cecilie Motzfeldt
Beiträge vonRagnhild Louise Næsje
Beiträge vonCarol Omand
Beiträge vonAnna-Lena Østern
Beiträge vonKathryn M. Penrod
Beiträge vonHanne Eik Pilskog
Beiträge vonAdrian K. Rasmussen
Beiträge vonHeidi Remberg Høeg
Beiträge vonEllen Cecilie Romstad
Beiträge vonUlf Schwänke
Beiträge vonMarit Storhaug
Beiträge vonSolveig Toft
Beiträge vonAnna Udén
Beiträge vonLynda Venhuizen
Herausgegeben vonKristine Høeg Karlsen
Herausgegeben vonMargaretha Häggström
This book aims to meet the demands on teaching and learning in the twenty-first century, and in specific, how teacher education may transform pedagogical approaches and didactic methods to support future teachers in enhancing needful skills. In particular, it focuses on the pedagogical approach of Storyline, and how a Storyline can be applied in teacher education. It argues that teacher education benefits from the potency of various disciplines while applying an interdisciplinary methodology. Storyline is a problem-based, cross-curricular approach, based on learning through an evolving narrative, created in collaboration between teacher and students. It includes a variety of didactic tools, and inclusiveness towards different learners. Using Storyline in teacher education arranges for teacher educators to integrate alternative structures, that enable interdisciplinary cooperation and topic-based teaching.
The authors have incorporated Storyline in many different ways, which contextualizes throughout the book. The book provides an overview of Storyline and introduces improved and new theoretical perspectives on this approach, including many practical examples.