Mitgefühl als Weg zur Werte-Bildung von Caroline Teschmer | Elementarpädagogische Forschung zur Beziehungsfähigkeit als emotional-soziale Kompetenzentwicklung im Kontext religiöser Bildungsprozesse | ISBN 9783847101420

Mitgefühl als Weg zur Werte-Bildung

Elementarpädagogische Forschung zur Beziehungsfähigkeit als emotional-soziale Kompetenzentwicklung im Kontext religiöser Bildungsprozesse

von Caroline Teschmer
Mitwirkende
Autor / AutorinCaroline Teschmer
Reihe herausgegeben vonMartina Blasberg-Kuhnke
Reihe herausgegeben vonEva Gläser
Reihe herausgegeben vonReinhold Mokrosch
Reihe herausgegeben vonSusanne Müller-Using
Reihe herausgegeben vonElisabeth Naurath
Buchcover Mitgefühl als Weg zur Werte-Bildung | Caroline Teschmer | EAN 9783847101420 | ISBN 3-8471-0142-0 | ISBN 978-3-8471-0142-0

Mitgefühl als Weg zur Werte-Bildung

Elementarpädagogische Forschung zur Beziehungsfähigkeit als emotional-soziale Kompetenzentwicklung im Kontext religiöser Bildungsprozesse

von Caroline Teschmer
Mitwirkende
Autor / AutorinCaroline Teschmer
Reihe herausgegeben vonMartina Blasberg-Kuhnke
Reihe herausgegeben vonEva Gläser
Reihe herausgegeben vonReinhold Mokrosch
Reihe herausgegeben vonSusanne Müller-Using
Reihe herausgegeben vonElisabeth Naurath
How can the topic of empathy be integrated into elementary religious and social education as a means of value formation? It is the aim of this study, using practical examples, to show the determining factors of empathic and prosocial competencies. Above all the intention is to effectively broaden training and further education in terms of empathic competencies in dealing with parents and children, and purposefully intervene in the context of religious education in order to nurture empathic behaviour as a pre-requisite of emotional and prosocial development. This approach provides a clear chance for a subject-oriented and also educationally oriented concept that builds on children’s competencies and offers specific possibilities for encouraging their development.