Bi- and Multilingualism from Various Perspectives of Applied Linguistics | ISBN 9783847114291

Bi- and Multilingualism from Various Perspectives of Applied Linguistics

herausgegeben von Zofia Chłopek und Przemysław E. Gębal
Mitwirkende
Beiträge vonJacek Pradela
Beiträge vonGrzegorz Wlaźlak
Beiträge vonRafał Krzysztof Matusiak
Beiträge vonMiguel Luis Poveda Balbuena
Beiträge vonPaola Attolino
Beiträge vonMichael M. Kretzer
Beiträge vonJose Belda-Medina
Beiträge vonAnita Buczek-Zawiła
Beiträge vonJadwiga Cook
Beiträge vonGiovina Angela del Rosso
Beiträge vonMonika Kowalonek-Janczarek
Beiträge vonEwa Kujawska-Lis
Beiträge vonBoris Yelin
Beiträge vonMoira de Iaco
Beiträge vonDana Hanesová
Beiträge vonRadosław Kucharczyk
Beiträge vonBeatriz López Medina
Beiträge vonJacopo Saturno
Herausgegeben vonZofia Chłopek
Herausgegeben vonPrzemysław E. Gębal
Buchcover Bi- and Multilingualism from Various Perspectives of Applied Linguistics  | EAN 9783847114291 | ISBN 3-8471-1429-8 | ISBN 978-3-8471-1429-1
Autorenbild
Inhaltsverzeichnis 1

Bi- and Multilingualism from Various Perspectives of Applied Linguistics

herausgegeben von Zofia Chłopek und Przemysław E. Gębal
Mitwirkende
Beiträge vonJacek Pradela
Beiträge vonGrzegorz Wlaźlak
Beiträge vonRafał Krzysztof Matusiak
Beiträge vonMiguel Luis Poveda Balbuena
Beiträge vonPaola Attolino
Beiträge vonMichael M. Kretzer
Beiträge vonJose Belda-Medina
Beiträge vonAnita Buczek-Zawiła
Beiträge vonJadwiga Cook
Beiträge vonGiovina Angela del Rosso
Beiträge vonMonika Kowalonek-Janczarek
Beiträge vonEwa Kujawska-Lis
Beiträge vonBoris Yelin
Beiträge vonMoira de Iaco
Beiträge vonDana Hanesová
Beiträge vonRadosław Kucharczyk
Beiträge vonBeatriz López Medina
Beiträge vonJacopo Saturno
Herausgegeben vonZofia Chłopek
Herausgegeben vonPrzemysław E. Gębal
This volume comprises 16 chapters – both research papers and theoretical contributions – grouped in three thematic sections. The chapters in the first part, entitled “Discourse Communities: Languages in Contact,” adopt a social and/or historical perspective on bi-/multilingualism. The contributions in the second part, entitled “Languages in the Mind: Language Development and Language Use,” view issues related to bi- and multilingualism from psycholinguistic and psychological perspectives. The chapters comprising the third part, “Language Education: Supporting Multilingual Development,” adopt a broadly understood didactic perspective on bi-/multilingualism.