TRANSPOSITIONES 2022 Vol. 1 Issue 2: Intraconnectedness and World-making: Technologies, Bodies, Matters | Journal for Transdisciplinary and Intermedial Cultural Studies / Zeitschrift für transdisziplinäre und intermediale Kulturforschung | ISBN 9783847114703

TRANSPOSITIONES 2022 Vol. 1 Issue 2: Intraconnectedness and World-making: Technologies, Bodies, Matters

Journal for Transdisciplinary and Intermedial Cultural Studies / Zeitschrift für transdisziplinäre und intermediale Kulturforschung

herausgegeben von Joanna Godlewicz-Adamiec, Paweł Piszczatowski, Vera Faßhauer, Piotr Kociumbas und Justyna Włodarczyk
Mitwirkende
Herausgegeben vonJoanna Godlewicz-Adamiec
Herausgegeben vonPaweł Piszczatowski
Herausgegeben vonVera Faßhauer
Herausgegeben vonPiotr Kociumbas
Herausgegeben vonJustyna Włodarczyk
Buchcover TRANSPOSITIONES 2022 Vol. 1 Issue 2: Intraconnectedness and World-making: Technologies, Bodies, Matters  | EAN 9783847114703 | ISBN 3-8471-1470-0 | ISBN 978-3-8471-1470-3
Inhaltsverzeichnis - Vol. 1.2022, Issue 2

TRANSPOSITIONES 2022 Vol. 1 Issue 2: Intraconnectedness and World-making: Technologies, Bodies, Matters

Journal for Transdisciplinary and Intermedial Cultural Studies / Zeitschrift für transdisziplinäre und intermediale Kulturforschung

herausgegeben von Joanna Godlewicz-Adamiec, Paweł Piszczatowski, Vera Faßhauer, Piotr Kociumbas und Justyna Włodarczyk
Mitwirkende
Herausgegeben vonJoanna Godlewicz-Adamiec
Herausgegeben vonPaweł Piszczatowski
Herausgegeben vonVera Faßhauer
Herausgegeben vonPiotr Kociumbas
Herausgegeben vonJustyna Włodarczyk
In his 1978 book Nelson Goodman coined the term “worldmaking.” The new-materialistic approach to the potential for meaning of extra-human materiality and its multidimensional entanglements and the intraconnectedness shifts the concept of world-making into new perspectives of interpretation. In the categories of Karen Barad’s “agential realism,” it applies to practices of knowledge production and to a diffractive (re)configuration of the world’s matter and its meaning. “World-making” gains a further specific expression in Donna Haraway’s concept of “worlding” which shows the intraactive entanglement of matter, substance, meaning, storytelling and thinking on the fundamental level of the polysemic linguistic tissue itself