Educating Religious Education Teachers | Perspectives of International Knowledge Transfer | ISBN 9783847115830

Educating Religious Education Teachers

Perspectives of International Knowledge Transfer

herausgegeben von Jenny Berglund, Bert Roebben, Peter Schreiner und Friedrich Schweitzer
Mitwirkende
Beiträge vonFahimah Ulfat
Beiträge vonAthansasios Stogiannidis
Beiträge vonSander Vloebergs
Beiträge vonHelena Stockinger
Beiträge vonThomas Schlag
Beiträge vonJasmine Suhner
Beiträge vonMartin Rothgangel
Beiträge vonHelena Junker
Beiträge vonBarbara Niedermann
Beiträge vonMaike Maria Domsel
Beiträge vonYauheniya Danilovich
Beiträge vonFredrik Jahnke
Beiträge vonJenny Berglund
Beiträge vonBert Roebben
Beiträge vonFriedrich Schweitzer
Beiträge vonPeter Schreiner
Herausgegeben vonJenny Berglund
Herausgegeben vonBert Roebben
Herausgegeben vonPeter Schreiner
Herausgegeben vonFriedrich Schweitzer
Buchcover Educating Religious Education Teachers  | EAN 9783847115830 | ISBN 3-8471-1583-9 | ISBN 978-3-8471-1583-0
Autorenbild
Inhaltsverzeichnis 1

Educating Religious Education Teachers

Perspectives of International Knowledge Transfer

herausgegeben von Jenny Berglund, Bert Roebben, Peter Schreiner und Friedrich Schweitzer
Mitwirkende
Beiträge vonFahimah Ulfat
Beiträge vonAthansasios Stogiannidis
Beiträge vonSander Vloebergs
Beiträge vonHelena Stockinger
Beiträge vonThomas Schlag
Beiträge vonJasmine Suhner
Beiträge vonMartin Rothgangel
Beiträge vonHelena Junker
Beiträge vonBarbara Niedermann
Beiträge vonMaike Maria Domsel
Beiträge vonYauheniya Danilovich
Beiträge vonFredrik Jahnke
Beiträge vonJenny Berglund
Beiträge vonBert Roebben
Beiträge vonFriedrich Schweitzer
Beiträge vonPeter Schreiner
Herausgegeben vonJenny Berglund
Herausgegeben vonBert Roebben
Herausgegeben vonPeter Schreiner
Herausgegeben vonFriedrich Schweitzer
International knowledge transfer in religious education (RE) is still a fairly new topic. Many scholars in the field consider this discussion of prime importance for the future of both the academic discipline of religious education and the related school subject RE. This book continues this discussion and specifies it in the direction of teacher education. Its focus is on the challenges that teacher students and their trainers are facing in the light of RE in a pluralized and detraditionalized society. The impact of these challenges on RE research is obvious. However, international exchange of research results for purposes of comparison and mutual enrichment is still rare. This book provides insights that can encourage and facilitate this exchange.