Der Blick auf Vater und Mutter | Wie Kinder ihre Eltern erleben | ISBN 9783647402536

Der Blick auf Vater und Mutter

Wie Kinder ihre Eltern erleben

herausgegeben von Heinz Walter und Johannes Huber
Mitwirkende
Herausgegeben vonHeinz Walter
Herausgegeben vonJohannes Huber
Beiträge vonHans Hopf
Beiträge vonArne Burchartz
Beiträge vonBeate Kunze
Beiträge vonJulia Scholl
Beiträge vonSabine Brunner
Beiträge vonBernd Traxl
Beiträge vonHeike Drexler
Beiträge vonRita Balakrishnan
Beiträge vonAlba Polo
Beiträge vonMatthias Franz
Beiträge vonAndreas Borter
Beiträge vonMark Riklin
Beiträge vonDiana Baumgarten
Beiträge vonMathias Graf
Beiträge vonJulius Liacopoulos
Beiträge vonChristian Alt
Beiträge vonAndreas Lange
Beiträge vonBirgit Langebartels
Buchcover Der Blick auf Vater und Mutter  | EAN 9783647402536 | ISBN 3-647-40253-2 | ISBN 978-3-647-40253-6
Leseprobe

Der Blick auf Vater und Mutter

Wie Kinder ihre Eltern erleben

herausgegeben von Heinz Walter und Johannes Huber
Mitwirkende
Herausgegeben vonHeinz Walter
Herausgegeben vonJohannes Huber
Beiträge vonHans Hopf
Beiträge vonArne Burchartz
Beiträge vonBeate Kunze
Beiträge vonJulia Scholl
Beiträge vonSabine Brunner
Beiträge vonBernd Traxl
Beiträge vonHeike Drexler
Beiträge vonRita Balakrishnan
Beiträge vonAlba Polo
Beiträge vonMatthias Franz
Beiträge vonAndreas Borter
Beiträge vonMark Riklin
Beiträge vonDiana Baumgarten
Beiträge vonMathias Graf
Beiträge vonJulius Liacopoulos
Beiträge vonChristian Alt
Beiträge vonAndreas Lange
Beiträge vonBirgit Langebartels
To date the research literature has devoted little space to how children see their parents. This volume turns that prevalent approach on its head: It is not the adults – primarily mothers and fathers – who provide information on how they experience the child and their relationship to the child. Rather, the important thing is the way in which children experience their mother and father and their relationship to them. The contributions in this volume cover a great expanse of different dimensions of this scenario, including the age and sex of the child as well as the direct or indirect ways of gauging the child´s perception. The methods range from prestructured quantitative investigations with open forms of questioning to qualitative studies, including psychotherapeutic case studies. Besides verbal expressions this volume also includes other means of expression such as drawings and dreams. It comprises empirical/social scientific studies as well as more practically oriented approaches.