IJHE Bildungsgeschichte | International Journal for the Historiography of Education 11. Jahrgang (2021) Heft 1 | ISBN 9783781558755

IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education 11. Jahrgang (2021) Heft 1

herausgegeben von Eckhardt Fuchs, Rebekka Horlacher, Daniel Tröhler und Jürgen Oelkers
Mitwirkende
Herausgegeben vonEckhardt Fuchs
Herausgegeben vonRebekka Horlacher
Herausgegeben vonDaniel Tröhler
Herausgegeben vonJürgen Oelkers
Buchcover IJHE Bildungsgeschichte  | EAN 9783781558755 | ISBN 3-7815-5875-4 | ISBN 978-3-7815-5875-5

IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education 11. Jahrgang (2021) Heft 1

herausgegeben von Eckhardt Fuchs, Rebekka Horlacher, Daniel Tröhler und Jürgen Oelkers
Mitwirkende
Herausgegeben vonEckhardt Fuchs
Herausgegeben vonRebekka Horlacher
Herausgegeben vonDaniel Tröhler
Herausgegeben vonJürgen Oelkers
Beiträge
– Recent developments in Comparative Education:
myths, muddles, and marvels
– Prestige und Heimat. (Das Schreiben über) Zoologische Präparate
im Kontext der Zürcher Lehrerbildung 1897-1944
[Prestige and homeland. (Writing about) zoological specimens in
the context of Zurich’s teacher education 1897-1944]
– Die Auswirkungen des nationalsozialistischen Sterilisationsgesetzes
auf die Hilfsschulen
[The effects of the National Socialist sterilization law on auxiliary
schools]
Debatte
– Coronation or Educona? Pardon me?!?
Coroziehung oder Erzierona? Wie bitte?!??
Kolumne
– Terri Seddon
Reading and writing 2020 historically:
Reflections on temporalities of crisis
Vorschau auf 2-2021
“Education historical scholarship post Secularization, R. I. P.
leads to questioning, not if secularization in the meaning of institutional
division took place, but rather what secularization as a
political project contained. It invites to reconsider what research
into religion and state within the field of history of education – in
interdisciplinary overlaps with political history and historical religion
research – has contributed and can continue to contribute.”
(Mette Buchardt)