Agency Theory, Information, and Incentives | ISBN 9783540184225

Agency Theory, Information, and Incentives

herausgegeben von Günter Bamberg und Klaus Spremann
Mitwirkende
Herausgegeben vonGünter Bamberg
Beiträge vonW. Ballwieser
Herausgegeben vonKlaus Spremann
Beiträge vonG. Bamberg
Beiträge vonM.J. Beckmann
Beiträge vonH. Bester
Beiträge vonM. Blickle
Beiträge vonR. Ewert
Beiträge vonG. Feichtinger
Beiträge vonV. Firchau
Beiträge vonF. Fricke
Beiträge vonH. Funke
Beiträge vonM. Gaynor
Beiträge vonA. Gruber
Beiträge vonT. Hartmann-Wendels
Beiträge vonM. Hellwig
Beiträge vonT. Kaulmann
Beiträge vonP.R. Kleindorfer
Beiträge vonJ.P. Krahnen
Beiträge vonG. Meran
Beiträge vonH. Milde
Beiträge vonA. Pfingsten
Beiträge vonE. Schanze
Beiträge vonR.H. Schmidt
Beiträge vonD. Schneider
Beiträge vonG. Sorger
Beiträge vonK. Spremann
Beiträge vonP. Swoboda
Beiträge vonJ. Voeller
Beiträge vonA. Wagenhofer
Beiträge vonJ.E.B. Wilhelm
Buchcover Agency Theory, Information, and Incentives  | EAN 9783540184225 | ISBN 3-540-18422-8 | ISBN 978-3-540-18422-5

Agency Theory, Information, and Incentives

herausgegeben von Günter Bamberg und Klaus Spremann
Mitwirkende
Herausgegeben vonGünter Bamberg
Beiträge vonW. Ballwieser
Herausgegeben vonKlaus Spremann
Beiträge vonG. Bamberg
Beiträge vonM.J. Beckmann
Beiträge vonH. Bester
Beiträge vonM. Blickle
Beiträge vonR. Ewert
Beiträge vonG. Feichtinger
Beiträge vonV. Firchau
Beiträge vonF. Fricke
Beiträge vonH. Funke
Beiträge vonM. Gaynor
Beiträge vonA. Gruber
Beiträge vonT. Hartmann-Wendels
Beiträge vonM. Hellwig
Beiträge vonT. Kaulmann
Beiträge vonP.R. Kleindorfer
Beiträge vonJ.P. Krahnen
Beiträge vonG. Meran
Beiträge vonH. Milde
Beiträge vonA. Pfingsten
Beiträge vonE. Schanze
Beiträge vonR.H. Schmidt
Beiträge vonD. Schneider
Beiträge vonG. Sorger
Beiträge vonK. Spremann
Beiträge vonP. Swoboda
Beiträge vonJ. Voeller
Beiträge vonA. Wagenhofer
Beiträge vonJ.E.B. Wilhelm
Agency Theory is a new branch of economics which focusses on the roles of information and of incentives when individuals cooperate with respect to the utilisation of resources. Basic approaches are coming from microeco nomic theory as well as from risk analysis. Among the broad variety of ap plications are: the many designs of contractual arrangements, organiza tions, and institutions as well as the manifold aspects of the separation of ownership and control so fundamental for business finance. After some twenty years of intensive research in the field of information economics it might be timely to present the most basic issues, questions, models, and applications. This volume Agency Theory, Information, and Incentives offers introductory surveys as well as results of individual rese arch that seem to shape that field of information economics appropriately. Some 30 authors were invited to present their subjects in such a way that students could easily become acquainted with the main ideas of informa tion economics. So the aim of Agency Theory, Information, and Incentives is to introduce students at an intermediate level and to accompany their work in classes on microeconomics, information economics, organization, management theory, and business finance. The topics selected form the eight sections of the book: 1. Agency Theory and Risk Sharing 2. Information and Incentives 3. Capital Markets and Moral Hazard 4. Financial Contracting and Dividends 5. External Accounting and Auditing 6. Coordination in Groups 7. Property Rights and Fairness 8. Agency Costs.