Auctioneers Who Made Art History | ISBN 9783775739030

Auctioneers Who Made Art History

herausgegeben von Dirk Boll
Mitwirkende
Bildbeschreibung vonDirk Boll
Bildbeschreibung vonJudd Tully
Bildbeschreibung vonCelina Fox
Bildbeschreibung vonWalter Feilchenfeldt
Bildbeschreibung vonDaniella Luxembourg
Bildbeschreibung vonAlbert Kriemler
Bildbeschreibung vonRose Maria Gropp
Bildbeschreibung vonChristopher Maxwell
Bildbeschreibung vonStephanie Tasch
Bildbeschreibung vonUrsula Bode
Bildbeschreibung vonDavid Nash
Bildbeschreibung vonWolfgang Wittrock
Bildbeschreibung vonBrigitte Ulmer
Bildbeschreibung vonJames Goodwin
Bildbeschreibung vonAmie Siegel
Bildbeschreibung vonBarbara Bongartz
Bildbeschreibung vonThis Brunner
Designed vonAndreas Platzgummer
Herausgegeben vonDirk Boll
Buchcover Auctioneers Who Made Art History  | EAN 9783775739030 | ISBN 3-7757-3903-3 | ISBN 978-3-7757-3903-0

Auctioneers Who Made Art History

herausgegeben von Dirk Boll
Mitwirkende
Bildbeschreibung vonDirk Boll
Bildbeschreibung vonJudd Tully
Bildbeschreibung vonCelina Fox
Bildbeschreibung vonWalter Feilchenfeldt
Bildbeschreibung vonDaniella Luxembourg
Bildbeschreibung vonAlbert Kriemler
Bildbeschreibung vonRose Maria Gropp
Bildbeschreibung vonChristopher Maxwell
Bildbeschreibung vonStephanie Tasch
Bildbeschreibung vonUrsula Bode
Bildbeschreibung vonDavid Nash
Bildbeschreibung vonWolfgang Wittrock
Bildbeschreibung vonBrigitte Ulmer
Bildbeschreibung vonJames Goodwin
Bildbeschreibung vonAmie Siegel
Bildbeschreibung vonBarbara Bongartz
Bildbeschreibung vonThis Brunner
Designed vonAndreas Platzgummer
Herausgegeben vonDirk Boll

Procurement analysis, sales planning, customer orientation, brand management—the art market is changing more rapidly than ever before. The price that a work of art commands influences its place in the art-historical canon. Auction houses have become dominant avenues of distribution, as have art fairs, galleries, and art dealers. Even today the ritual dra­maturgy of the auction resembles an archaic compe­tition, which can leave participants speechless and captivate bystanders. At the center of the action is the auctioneer, whose performance is increasingly critical to the success of the auction. With portraits of auctioneers, this volume tells the story of the art auction business. Key events that played out in cities such as New York, Paris, Zurich, Berlin, Stuttgart, and Pompeii come alive and show how the auctioneer is emerging from the anonymity of a service provider and stepping into the limelight as the star of the show. (German edition ISBN 978-3-7757-3902-3)

In conjunction volumes in the Art to Read series (German edition ISBN 978-3-7757-3912-2, English edition ISBN 978-3-7757-3913-9) are also available.