Challenging Life: Existential Questions as a Resource for Education | ISBN 9783830938866

Challenging Life: Existential Questions as a Resource for Education

herausgegeben von Jari Ristiniemi, Geir Skeie und Karin Sporre
Mitwirkende
Beiträge vonOddrun M.H. Bråten
Beiträge vonJudith Everington
Beiträge vonOlof Franck
Beiträge vonGunnar Gunnarsson
Beiträge vonCaroline Gustavsson
Beiträge vonSven Hartman
Beiträge vonRobert Jackson
Beiträge vonKarin Kittelmann Flensner
Beiträge vonOle Andreas Kvamme
Beiträge vonAnnika Lilja
Beiträge vonBodil Liljefors Persson
Beiträge vonMalin Löfstedt
Beiträge vonAnnika Manni
Beiträge vonSiebren Miedema
Beiträge vonStaffan Nilsson
Beiträge vonIris Ridder
Beiträge vonSignild Risenfors
Beiträge vonJari Ristiniemi
Beiträge vonSven-Åke Selander
Beiträge vonBirgitta Silfver
Beiträge vonAnders Sjöborg
Beiträge vonGeir Skeie
Beiträge vonKarin Sporre
Beiträge vonCamilla Stabel Jørgensen
Beiträge vonMaria Szczepska-Pustkowska
Herausgegeben vonJari Ristiniemi
Herausgegeben vonGeir Skeie
Herausgegeben vonKarin Sporre
Buchcover Challenging Life: Existential Questions as a Resource for Education  | EAN 9783830938866 | ISBN 3-8309-3886-1 | ISBN 978-3-8309-3886-6
Teachers in primary and secondary schools and university lecturers will benefit from reading this book. [...] But also parents, priests, catechists, youth leaders in Church and the religious community will gladly remember the importance of existential conversations and discover the opportunities they have to hold such conversations [...]. – Rune Øystese, in: Prismet 70/4 (2019) (translated from Norwegian).

Challenging Life: Existential Questions as a Resource for Education

herausgegeben von Jari Ristiniemi, Geir Skeie und Karin Sporre
Mitwirkende
Beiträge vonOddrun M.H. Bråten
Beiträge vonJudith Everington
Beiträge vonOlof Franck
Beiträge vonGunnar Gunnarsson
Beiträge vonCaroline Gustavsson
Beiträge vonSven Hartman
Beiträge vonRobert Jackson
Beiträge vonKarin Kittelmann Flensner
Beiträge vonOle Andreas Kvamme
Beiträge vonAnnika Lilja
Beiträge vonBodil Liljefors Persson
Beiträge vonMalin Löfstedt
Beiträge vonAnnika Manni
Beiträge vonSiebren Miedema
Beiträge vonStaffan Nilsson
Beiträge vonIris Ridder
Beiträge vonSignild Risenfors
Beiträge vonJari Ristiniemi
Beiträge vonSven-Åke Selander
Beiträge vonBirgitta Silfver
Beiträge vonAnders Sjöborg
Beiträge vonGeir Skeie
Beiträge vonKarin Sporre
Beiträge vonCamilla Stabel Jørgensen
Beiträge vonMaria Szczepska-Pustkowska
Herausgegeben vonJari Ristiniemi
Herausgegeben vonGeir Skeie
Herausgegeben vonKarin Sporre
There is an increasing recognition today that young people need to have knowledge about religions and world views in order to live and work in diverse societies. What kind of ‘maps’ are they provided with through religious, values and ethics education? Does education address the challenging existential questions that children and adolescents ask about life and the world? This volume addresses different aspects of how existential questions have been dealt with in educational research. It especially draws attention to the Swedish research tradition of focusing on life questions and the interpretation of life in education, but with contemporary international research added. It also addresses issues of ethics education and discusses possible options for the future of existential questions as a resource for education.