TALK in multilingual classrooms | Teachers’ awareness of Language knowledge in secondary education | ISBN 9783830946526

TALK in multilingual classrooms

Teachers’ awareness of Language knowledge in secondary education

herausgegeben von Erwin M. Gierlinger, Marion Döll und Gudrun Keplinger
Mitwirkende
Beiträge vonMarion Döll
Beiträge vonKatja Feigenspan
Beiträge vonUlla Fürstenberg
Beiträge vonErwin M. Gierlinger
Beiträge vonSusanne Guckelsberger
Beiträge vonEsin Isil Gülbeyaz
Beiträge vonVerena Holzapfel
Beiträge vonJohanna Hütter
Beiträge vonGudrun Keplinger
Beiträge vonPetra Kletzenbauer
Beiträge vonJosue Llull
Beiträge vonMagdalena Michalak
Beiträge vonUrsula Neumann
Beiträge vonMargit Reitbauer
Beiträge vonIsabel Sanchez Bacaicoa
Beiträge vonFlorian Schacht
Beiträge vonKirstin Ulrich
Beiträge vonAna Sofía Urraca
Beiträge vonDoris Weiss
Herausgegeben vonErwin M. Gierlinger
Herausgegeben vonMarion Döll
Herausgegeben vonGudrun Keplinger
Buchcover TALK in multilingual classrooms  | EAN 9783830946526 | ISBN 3-8309-4652-X | ISBN 978-3-8309-4652-6
Inhaltsverzeichnis

TALK in multilingual classrooms

Teachers’ awareness of Language knowledge in secondary education

herausgegeben von Erwin M. Gierlinger, Marion Döll und Gudrun Keplinger
Mitwirkende
Beiträge vonMarion Döll
Beiträge vonKatja Feigenspan
Beiträge vonUlla Fürstenberg
Beiträge vonErwin M. Gierlinger
Beiträge vonSusanne Guckelsberger
Beiträge vonEsin Isil Gülbeyaz
Beiträge vonVerena Holzapfel
Beiträge vonJohanna Hütter
Beiträge vonGudrun Keplinger
Beiträge vonPetra Kletzenbauer
Beiträge vonJosue Llull
Beiträge vonMagdalena Michalak
Beiträge vonUrsula Neumann
Beiträge vonMargit Reitbauer
Beiträge vonIsabel Sanchez Bacaicoa
Beiträge vonFlorian Schacht
Beiträge vonKirstin Ulrich
Beiträge vonAna Sofía Urraca
Beiträge vonDoris Weiss
Herausgegeben vonErwin M. Gierlinger
Herausgegeben vonMarion Döll
Herausgegeben vonGudrun Keplinger
This volume presents a variety of concepts, practices, and experiences in the field of content learning through the additional Language(s) of learners in a migration society. It contains reflections on the complex interplay between the unifying characteristics of monolingual and multilingual programmes and their often diverging, local, and contextual interpretations and implementations. In addition, it describes how migration pedagogy has become a catalyst for discussing the ideological and power aspects of Language learning and how a hegemony-critical attitude needs to become an integral part of classroom Language learning and communicating. In this context, the deliberate development of Teachers’ Awareness of Language Knowledge (TALK) through a variety of supportive Measures is considered to be of central pedagogical importance. Principles and practical applications of TALK for the classroom are discussed and evaluated.