Urteilen lernen III | Räume des Urteilens in der Reflexion, in der Schule und in religiöser Bildung | ISBN 9783847103448

Urteilen lernen III

Räume des Urteilens in der Reflexion, in der Schule und in religiöser Bildung

herausgegeben von Ingrid Schoberth und Christoph Wiesinger
Mitwirkende
Beiträge vonKatja Boehme
Beiträge vonGerhard Dannecker
Beiträge vonHülya Erbil
Beiträge vonUrs Espeel
Beiträge vonPhilip Jonathan Geck
Beiträge vonMarco Hofheinz
Beiträge vonAnn-Sophie Huppers
Beiträge vonChristian Jäcklin
Beiträge vonGerhard Marcel Martin
Beiträge vonWolfram Kerner
Beiträge vonSimon Layer
Beiträge vonSilke Reiser-Deggelmann
Beiträge vonHartmut Rupp
Beiträge vonSilke Wagner
Herausgegeben vonIngrid Schoberth
Herausgegeben vonChristoph Wiesinger
Buchcover Urteilen lernen III  | EAN 9783847103448 | ISBN 3-8471-0344-X | ISBN 978-3-8471-0344-8

Urteilen lernen III

Räume des Urteilens in der Reflexion, in der Schule und in religiöser Bildung

herausgegeben von Ingrid Schoberth und Christoph Wiesinger
Mitwirkende
Beiträge vonKatja Boehme
Beiträge vonGerhard Dannecker
Beiträge vonHülya Erbil
Beiträge vonUrs Espeel
Beiträge vonPhilip Jonathan Geck
Beiträge vonMarco Hofheinz
Beiträge vonAnn-Sophie Huppers
Beiträge vonChristian Jäcklin
Beiträge vonGerhard Marcel Martin
Beiträge vonWolfram Kerner
Beiträge vonSimon Layer
Beiträge vonSilke Reiser-Deggelmann
Beiträge vonHartmut Rupp
Beiträge vonSilke Wagner
Herausgegeben vonIngrid Schoberth
Herausgegeben vonChristoph Wiesinger
The present volume “Learning to Make Judgements, Part III” continues with the reflections and discourses carried out so far on how to form a judgement and looks into possibilities for practising and putting this skill to the test. The volume focuses in particular on educational processes that seek to support the training and qualification of children and young people in judgement formation. Clearly, this cannot be done without profound reflection, and this is given consideration in the anthology as are numerous contributions that present feasible pathways for religious education, especially for upper secondary education.