Glass Shards | Echoes of a Message in a Bottle | ISBN 9783847104209

Glass Shards

Echoes of a Message in a Bottle

herausgegeben von Richard Langston, Gunther Martens, Vincent Pauval, Christian Schulte und Rainer Stollmann
Mitwirkende
Beiträge vonAndrew Bowie
Beiträge vonMatthew D. Miller
Beiträge vonChristopher Pavsek
Beiträge vonLutz Koepnick
Beiträge vonBert-Christoph Streckhardt
Beiträge vonGrégory Cormann
Beiträge vonJeremy Hamers
Beiträge vonGregory H. Williams
Beiträge vonPhilipp Ekardt
Beiträge vonKathrin Lämmle
Beiträge vonPaul Rabinow
Beiträge vonJens Birkmeyer
Beiträge vonMartin Brady
Beiträge vonWieland Hoban
Beiträge vonThomas Combrink
Herausgegeben vonRichard Langston
Herausgegeben vonGunther Martens
Herausgegeben vonVincent Pauval
Herausgegeben vonChristian Schulte
Herausgegeben vonRainer Stollmann
Buchcover Glass Shards  | EAN 9783847104209 | ISBN 3-8471-0420-9 | ISBN 978-3-8471-0420-9

Glass Shards

Echoes of a Message in a Bottle

herausgegeben von Richard Langston, Gunther Martens, Vincent Pauval, Christian Schulte und Rainer Stollmann
Mitwirkende
Beiträge vonAndrew Bowie
Beiträge vonMatthew D. Miller
Beiträge vonChristopher Pavsek
Beiträge vonLutz Koepnick
Beiträge vonBert-Christoph Streckhardt
Beiträge vonGrégory Cormann
Beiträge vonJeremy Hamers
Beiträge vonGregory H. Williams
Beiträge vonPhilipp Ekardt
Beiträge vonKathrin Lämmle
Beiträge vonPaul Rabinow
Beiträge vonJens Birkmeyer
Beiträge vonMartin Brady
Beiträge vonWieland Hoban
Beiträge vonThomas Combrink
Herausgegeben vonRichard Langston
Herausgegeben vonGunther Martens
Herausgegeben vonVincent Pauval
Herausgegeben vonChristian Schulte
Herausgegeben vonRainer Stollmann
Adorno characterized Critical Theory as a message in a bottle in 1940 when the exiled Frankfurt School's sphere of influence was an ocean away from the catastrophes of fascism it sought to fight. Turning Adorno’s metaphor on its head some six decades later, Kluge likens his creative method in the interview with Oskar Negt that opens the second volume of the Kluge-Jahrbuch to echoes of light refracted through a bottle: “I can also see something by looking through shards of glass,” he explains. Deploying this turn of phrase as its point of departure, this issue of the Jahrbuch devotes its attention first to Kluge’s theory work written with Negt, its roots in and adaptation of the Frankfurt School tradition as well as its indebtedness to other schools of thought. In the remainder of the volume, scholars working in five different disciplines across the humanities query Kluge’s ways of seeing in film, television and literature.