Friedensordnungen in geschichtswissenschaftlicher und geschichtsdidaktischer Perspektive | ISBN 9783847106715

Friedensordnungen in geschichtswissenschaftlicher und geschichtsdidaktischer Perspektive

herausgegeben von Peter Geiss und Peter Arnold Heuser
Mitwirkende
Beiträge vonHans Walter Hütter
Beiträge vonGuido Braun
Beiträge vonMaria-Elisabeth Brunert
Beiträge vonThomas Freiberger
Beiträge vonPeter Geiss
Beiträge vonDominik Geppert
Beiträge vonDorothee Goetze
Beiträge vonPeter Arnold Heuser
Beiträge vonArne Karsten
Beiträge vonFlorian Kerschbaumer
Beiträge vonBärbel P. Kuhn
Beiträge vonSimone Mergen
Beiträge vonKatrin Winter
Herausgegeben vonPeter Geiss
Herausgegeben vonPeter Arnold Heuser
Buchcover Friedensordnungen in geschichtswissenschaftlicher und geschichtsdidaktischer Perspektive  | EAN 9783847106715 | ISBN 3-8471-0671-6 | ISBN 978-3-8471-0671-5

Friedensordnungen in geschichtswissenschaftlicher und geschichtsdidaktischer Perspektive

herausgegeben von Peter Geiss und Peter Arnold Heuser
Mitwirkende
Beiträge vonHans Walter Hütter
Beiträge vonGuido Braun
Beiträge vonMaria-Elisabeth Brunert
Beiträge vonThomas Freiberger
Beiträge vonPeter Geiss
Beiträge vonDominik Geppert
Beiträge vonDorothee Goetze
Beiträge vonPeter Arnold Heuser
Beiträge vonArne Karsten
Beiträge vonFlorian Kerschbaumer
Beiträge vonBärbel P. Kuhn
Beiträge vonSimone Mergen
Beiträge vonKatrin Winter
Herausgegeben vonPeter Geiss
Herausgegeben vonPeter Arnold Heuser
How was peace brought about at different time periods? What methods were employed in attempts to secure peace? The entries within this volume provide answers to these questions, focusing on the period from the 16th Century until after the Cold War. They highlight concerns that are of high relevance in the present day, such as those of the non-violent treatment of religious differences, to which early modern peace politics found noteworthy answers, or of the challenges regarding peace politics that arise from the people’s right to self-determination. Inspired by the North Rhine-Westphalian upper secondary school curriculum for the subject of history, this volume addresses teachers and researchers in the field of history and historical didactics, as well as a wider readership who is interested in historical peace research.