Datenreport Erziehungswissenschaft 2020 | Erstellt im Auftrag der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) | ISBN 9783847424192

Datenreport Erziehungswissenschaft 2020

Erstellt im Auftrag der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)

herausgegeben von Hermann Josef Abs, Harm Kuper und Renate Martini
Mitwirkende
Herausgegeben vonHermann Josef Abs
Herausgegeben vonHarm Kuper
Herausgegeben vonRenate Martini
Beiträge vonAndrä Wolter
Beiträge vonMarius Gerecht
Beiträge vonHeinz-Hermann Krüger
Beiträge vonMarkus N. Sauerwein
Beiträge vonBernhard Schmidt-Hertha
Beiträge vonCathleen Grunert
Beiträge vonKatja Ludwig
Beiträge vonMelanie Radhoff
Beiträge vonChristiane Ruberg
Beiträge vonChristian Kerst
Beiträge vonKilian Hüfner
Beiträge vonMargaretha Müller
Buchcover Datenreport Erziehungswissenschaft 2020  | EAN 9783847424192 | ISBN 3-8474-2419-X | ISBN 978-3-8474-2419-2
Forschende, Lehrende und Studierende der Erziehungswissenschaft

Datenreport Erziehungswissenschaft 2020

Erstellt im Auftrag der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)

herausgegeben von Hermann Josef Abs, Harm Kuper und Renate Martini
Mitwirkende
Herausgegeben vonHermann Josef Abs
Herausgegeben vonHarm Kuper
Herausgegeben vonRenate Martini
Beiträge vonAndrä Wolter
Beiträge vonMarius Gerecht
Beiträge vonHeinz-Hermann Krüger
Beiträge vonMarkus N. Sauerwein
Beiträge vonBernhard Schmidt-Hertha
Beiträge vonCathleen Grunert
Beiträge vonKatja Ludwig
Beiträge vonMelanie Radhoff
Beiträge vonChristiane Ruberg
Beiträge vonChristian Kerst
Beiträge vonKilian Hüfner
Beiträge vonMargaretha Müller

The data report presents the structural development of educational science and is commissioned every four years by Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). The publication aims to inform the field-specialized public, education and higher education politics as well as the public about current developments in educational science as one of the largest fields at German universities. Particular attention is paid to study programs, students, degrees, human resources, research achievements and the promotion of young talents.

The data report provides basic information on how educational science develops under the influence of recent changes and identifies the need for action in terms of the political field as well as higher education and education policy. Relevant information in the data report - for example on students, degrees and academic careers - is differentiated by gender. The DGfE thus fulfills its own claim to support gender equality. The data report is of particular importance for current discussions about securing training capacities for professional pedagogical professions and about academic careers.