Exploring the Periphery | Perspectives from Applied Linguistics, Language Teaching, Literary and Cultural Studies | ISBN 9783849812331

Exploring the Periphery

Perspectives from Applied Linguistics, Language Teaching, Literary and Cultural Studies

herausgegeben von Stefanie Quakernack, Till Meister, Diana Fulger und Nathan Devos
Mitwirkende
Herausgegeben vonStefanie Quakernack
Herausgegeben vonTill Meister
Herausgegeben vonDiana Fulger
Herausgegeben vonNathan Devos
Beiträge vonJulia Andres
Beiträge vonAlexander Brock
Beiträge vonCarmen Amerstorfer
Beiträge vonKatharina Engel
Beiträge vonDiana Fulger
Beiträge vonMarkus Freudinger
Beiträge vonJana Pflaeging
Beiträge vonPaula Prescod
Beiträge vonStefanie Quakernack
Beiträge vonJulia Reckermann
Beiträge vonSnezana Vuletic
Buchcover Exploring the Periphery  | EAN 9783849812331 | ISBN 3-8498-1233-2 | ISBN 978-3-8498-1233-1

Exploring the Periphery

Perspectives from Applied Linguistics, Language Teaching, Literary and Cultural Studies

herausgegeben von Stefanie Quakernack, Till Meister, Diana Fulger und Nathan Devos
Mitwirkende
Herausgegeben vonStefanie Quakernack
Herausgegeben vonTill Meister
Herausgegeben vonDiana Fulger
Herausgegeben vonNathan Devos
Beiträge vonJulia Andres
Beiträge vonAlexander Brock
Beiträge vonCarmen Amerstorfer
Beiträge vonKatharina Engel
Beiträge vonDiana Fulger
Beiträge vonMarkus Freudinger
Beiträge vonJana Pflaeging
Beiträge vonPaula Prescod
Beiträge vonStefanie Quakernack
Beiträge vonJulia Reckermann
Beiträge vonSnezana Vuletic
This interdisciplinary collection of contributions aims at AV
exploring and challenging the concept of periphery from
various angles and in different fields of Applied Linguistics,
Language Teaching, Literary and Cultural Studies. As
the “writing back” paradigm of Postcolonial Studies illustrates,
the concept of periphery still implies the existence of
a center, which generates and sustains binary oppositions
and hierarchical structures. In times of global migration and
transnational mobility, the concept of periphery needs to be
renegotiated in order to make sense of the newly emergent
dichotomies in the linguistic, cultural and literary sphere