Teaching Transformations | Trends in Sub-Saharan Africa | ISBN 9783849820862

Teaching Transformations

Trends in Sub-Saharan Africa

herausgegeben von Katarzyna Lukas, Dorothy Pokua Agyepong, Mahamadou Famanta und Cleopatra Kundai Gota
Mitwirkende
Herausgegeben vonKatarzyna Lukas
Herausgegeben vonDorothy Pokua Agyepong
Herausgegeben vonMahamadou Famanta
Herausgegeben vonCleopatra Kundai Gota
Beiträge vonBasil Obiora Agu
Beiträge vonDorothy Pokua Agyepong
Beiträge vonAkila Ahouli
Beiträge vonHelena M. Alles
Beiträge vonBruno Arich-Gerz
Beiträge vonFélicité Doudou
Beiträge vonMahamadou Famanta
Beiträge vonCleopatra Kundai Gota
Beiträge vonYemurai Gwatirisa
Beiträge vonLinus N. Hafeni
Beiträge vonIsa Jahnke
Beiträge vonKatarzyna Lukas
Beiträge vonJean-Claude Naba
Beiträge vonSchusmeither Uaisiua
Beiträge vonNadine Wiese
Beiträge vonHaileleul Zeleke Woldemariam
Buchcover Teaching Transformations  | EAN 9783849820862 | ISBN 3-8498-2086-6 | ISBN 978-3-8498-2086-2
Literatur- und Sprachwissenschaften

Teaching Transformations

Trends in Sub-Saharan Africa

herausgegeben von Katarzyna Lukas, Dorothy Pokua Agyepong, Mahamadou Famanta und Cleopatra Kundai Gota
Mitwirkende
Herausgegeben vonKatarzyna Lukas
Herausgegeben vonDorothy Pokua Agyepong
Herausgegeben vonMahamadou Famanta
Herausgegeben vonCleopatra Kundai Gota
Beiträge vonBasil Obiora Agu
Beiträge vonDorothy Pokua Agyepong
Beiträge vonAkila Ahouli
Beiträge vonHelena M. Alles
Beiträge vonBruno Arich-Gerz
Beiträge vonFélicité Doudou
Beiträge vonMahamadou Famanta
Beiträge vonCleopatra Kundai Gota
Beiträge vonYemurai Gwatirisa
Beiträge vonLinus N. Hafeni
Beiträge vonIsa Jahnke
Beiträge vonKatarzyna Lukas
Beiträge vonJean-Claude Naba
Beiträge vonSchusmeither Uaisiua
Beiträge vonNadine Wiese
Beiträge vonHaileleul Zeleke Woldemariam
This collection of essays presents discussions that were part of a
summer school held in Cape Town, South Africa in 2022. The
contributions are on the subject of teaching of transformations
and transformations of teaching, which refer to translations
of languages, transformation of one’s own cultural framework
into one that opens up for the mindsets, collective memories,
value and belief systems etc. of the Other, and digitalization
and decolonization of Higher Education. The book commences
with a synopsis and reflection of the discussions held at the
summer school. The first group of essays covers presentations
on efforts towards digitalization of Higher Education and
decolonization of foreign language education in Sub-Saharan
Africa. The second part presents contributions on languages
and translation, reflecting on the role of African languages in
a Euro-lingua-centric world, the role of German as Foreign
Language in an African context and the use of translation in
bridging the gap between unfamiliar languages and cultures.
The third part covers contributions on the cultural practices of
memorization and memory transforming literary works.