Architectonics of Game Spaces | The Spatial Logic of the Virtual and Its Meaning for the Real | ISBN 9783839448021

Architectonics of Game Spaces

The Spatial Logic of the Virtual and Its Meaning for the Real

herausgegeben von Andri Gerber und Ulrich Götz
Mitwirkende
Herausgegeben vonAndri Gerber
Herausgegeben vonUlrich Götz
Buchcover Architectonics of Game Spaces  | EAN 9783839448021 | ISBN 3-8394-4802-6 | ISBN 978-3-8394-4802-1

»Die Publikation ist inspirierend, die Lektüre lohnt sich für Architekt*innen gewiss. Und sie macht Lust, sich direkt vor den Computer zu setzen und zu zocken - allein zum Zwecke der Weiterbildung und Recherche versteht sich.« Elias Baumgarten, www. swiss-architects. com, 12.12.2019
»Die Lektüre [...] ist sowohl für Game Designer als auch für Architektinnen lohnenswert und inspirierend.« Urs Honegger, www. hochparterre. ch, 29.11.2019
Besprochen in:

www. architecturalrecord. com, 07.07.2020, Andrew Blum

Architectonics of Game Spaces

The Spatial Logic of the Virtual and Its Meaning for the Real

herausgegeben von Andri Gerber und Ulrich Götz
Mitwirkende
Herausgegeben vonAndri Gerber
Herausgegeben vonUlrich Götz
What consequences does the design of the virtual yield for architecture and to what extent can the nature of architecture be used productively to turn game-worlds into sustainable places - over here, in »reality«?
This pioneering collection gives an overview of contemporary developments in designing video games and of the relationships such practices have established with the design of architecture. Due to their often simulatory nature, games reveal constructions of reality while positively impacting spatial ability and allowing for alternative avenues to complex topics and processes of negotiation. Granting insight into the merging of the design of real and virtual environments, this volume offers an invaluable platform for further debate.