AI in Museums | Reflections, Perspectives and Applications | ISBN 9783839467107

AI in Museums

Reflections, Perspectives and Applications

herausgegeben von Sonja Thiel und Johannes C. Bernhardt
Mitwirkende
Herausgegeben vonSonja Thiel
Herausgegeben vonJohannes C. Bernhardt
Buchcover AI in Museums  | EAN 9783839467107 | ISBN 3-8394-6710-1 | ISBN 978-3-8394-6710-7
Besprochen in: https://chatainews. blogspot. com, 27.12.2023www. kulturmanagement. net, 17.01.2024https://kulturimweb. net, 31.01.2024pro zukunft, 3 (2024), Katharina KieningMagasinet MUSEUM, 1 (2024)

Isabelle Flückiger, Die Schweizer Museumszeitschrift, 23 (2024): Eine lesenswerte Sammlung zu Themen rund um KI, die schlussendlich nicht nur Museen betreffen. Es bietet daher für Praktizierende im kulturellen Bereich ebenso wie für KI-Interessierte eine empfehlenswerte Lektüre.

Sigrun Lehnert, MEDIENwissenschaft, 3 (2024), translated from German: Ein spannendes Werk für alle, die sich mit den Schnittstellen von Technologie und Kultur beschäftigen. Denn es handelt sich um eine Veröffentlichung, die nicht nur die aktuelle Debatte über den Einsatz von KI im Kultursektor bereichert, sondern auch Impulse für zukünftige Entwicklungen liefert.

Isabelle Flückiger, Die Schweizer Museumszeitschrift, 23 (2024), translated from German: A collection worth reading on topics relating to AI that ultimately don't just concern museums. It is therefore recommended reading for practitioners in the cultural sector as well as for those interested in AI.

Sigrun Lehnert, MEDIENwissenschaft, 3 (2024), translated from German: An exciting work for all those who the interfaces between technology and and culture. Because it is a publication not only the current debate about the use of AI in the cultural sector sector, but also provides impetus for future developments.

AI in Museums

Reflections, Perspectives and Applications

herausgegeben von Sonja Thiel und Johannes C. Bernhardt
Mitwirkende
Herausgegeben vonSonja Thiel
Herausgegeben vonJohannes C. Bernhardt
Artificial intelligence is becoming an increasingly important topic in the cultural sector. While museums have long focused on building digital object databases, the existing data can now become a field of application for machine learning, deep learning and foundation model approaches. This goes hand in hand with new artistic practices, curation tools, visitor analytics, chatbots, automatic translations and tailor-made text generation. With a decidedly interdisciplinary approach, the volume brings together a wide range of critical reflections, practical perspectives and concrete applications of artificial intelligence in museums, and provides an overview of the current state of the debate.