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Autoren, Entwickler und Designer von Computerspielen, Interaktiven TV, und anderen nichtlinearen Erzälh- und Medienformen
Ernest Adams: Design Considerations for Interactive Storytellers
Richard Adams: Behaviour, Intelligence and Invisibility and its Effect on Narrative
Frank Boyd: The Perfect Pitch
Matt Costello: The Big Question& about all those horrible, terrible videogames
Noah Falstein: Natural Funativity
Steve Dixon, Magnus Helander and Lars Erik Holmquist: Objective Memory: An Experiment in Tangible Narrative
Christopher Hales: Interactive Filmmaking: An Educational Experience
Michael Joyce: Interactive Planes: Toward Post-Hypertextual New Media
Sibylle Kurz: The Art of Pitching
Craig A. Lindley: Story and Narrative Structures in Computer Games
Michael Nitsche: Film Live: An Excursion into Machinima
Teijo Pellinen: Akvaario: you are not alone at night
Bas Raijmakers and Yanna Vogiazou: CitiTag: Designing for the Emergence of Spontaneous Social Play in a Mixed Reality Game
Greg Roach: Granularity, Verbs and Media Types in Interactive Narratives and Narrative Games
Volker Reimann: Authoring Mobile Mixed Reality Applications
Vincent Scheurer: Adapting Existing Works for Use in Games
Jochen Schmidt: Behind the Scenes Before the Screens Interactive Audience Participation in Digital Cinemas
Tom Söderlund: Proximity Gaming - New Forms of Wireless Network Gaming
Stale Stenslie: Symbiotic Interactivity in Multisensory Environments
Maureen Thomas: Playing with Chance and Choice Orality, Narrativity and Cinematic Media: Vala s Runecast
Christian Ziegler: 66 movingimages - Interaction in Filmic Space
Eric Zimmerman: Narrative, Interactivity, Play, and Games: Four naughty concepts in need of discipline
Dieser Reader präsentiert 22 theoretische und praxisorierntierte Aufsätze über die Herausforderungen bei der Entwicklung von narrativen interaktiven Inhalten und ist Pflichtlektüre für alle, die sich für die Entwicklung interaktiver storybasierter Anwendungen interessieren. Berücksichtigt wird die ganze Bandbreiter interaktiver Medien: iTV, Computerspiele, interaktive Filme, mobile Anwendungen, uvm.
Dieser Reader präsentiert 22 theoretische und praxisorierntierte Aufsätze über die Herausforderungen bei der Entwicklung von narrativen interaktiven Inhalten und ist Pflichtlektüre für alle, die sich für die Entwicklung interaktiver storybasierter Anwendungen interessieren. Berücksichtigt wird die ganze Bandbreiter interaktiver Medien: iTV, Computerspiele, interaktive Filme, mobile Anwendungen, uvm.