Medienpsychologie | Schlüsselbegriffe und Konzepte | ISBN 9783170261396

Medienpsychologie

Schlüsselbegriffe und Konzepte

herausgegeben von Nicole Krämer, Stephan Schwan, Dagmar Unz und Monika Suckfüll
Mitwirkende
Herausgegeben vonNicole Krämer
Herausgegeben vonStephan Schwan
Herausgegeben vonDagmar Unz
Herausgegeben vonMonika Suckfüll
Buchcover Medienpsychologie  | EAN 9783170261396 | ISBN 3-17-026139-8 | ISBN 978-3-17-026139-6

Medienpsychologie

Schlüsselbegriffe und Konzepte

herausgegeben von Nicole Krämer, Stephan Schwan, Dagmar Unz und Monika Suckfüll
Mitwirkende
Herausgegeben vonNicole Krämer
Herausgegeben vonStephan Schwan
Herausgegeben vonDagmar Unz
Herausgegeben vonMonika Suckfüll
In the Learning and Reference Guide, 61 central concepts of Media Psychology are presented in short texts which bring together the current state of knowledge on specific assumptions and theories. In the 2nd Edition, current concepts from social media are integrated. The chapters are designed according to a uniform plan and include a brief description of the respective concept, an explanation of the key assumptions, a description of the typical methodology, a summary of the current empirical results as well as a critical assessment.