Supporting Teachers: Improving Instruction | Examples of Research-based Teacher Education | ISBN 9783830940296

Supporting Teachers: Improving Instruction

Examples of Research-based Teacher Education

herausgegeben von Tomáš Janík, Inger Marie Dalehefte und Stefan Zehetmeier
Mitwirkende
Beiträge vonKerstin Bäuerlein
Beiträge vonMonika Cerná
Beiträge vonInger Marie Dalehefte
Beiträge vonUrban Fraefel
Beiträge vonMonika Grasser
Beiträge vonAndrea Holzinger
Beiträge vonIsabelle Hugener
Beiträge vonMiroslav Janík
Beiträge vonTomáš Janík
Beiträge vonMarcela Janíková
Beiträge vonKathrin Krammer
Beiträge vonAnnelies Kreis
Beiträge vonJorunn H. Midtsundstad
Beiträge vonEva Minaríková
Beiträge vonPetr Najvar
Beiträge vonMichaela Píšová
Beiträge vonFranz Rauch
Beiträge vonMartin Rusek
Beiträge vonAngela Schuster
Beiträge vonJan Slavík
Beiträge vonNada Vondrová
Beiträge vonAndreas Wachter
Beiträge vonStefan Zehetmeier
Herausgegeben vonTomáš Janík
Herausgegeben vonInger Marie Dalehefte
Herausgegeben vonStefan Zehetmeier
Buchcover Supporting Teachers: Improving Instruction  | EAN 9783830940296 | ISBN 3-8309-4029-7 | ISBN 978-3-8309-4029-6

Supporting Teachers: Improving Instruction

Examples of Research-based Teacher Education

herausgegeben von Tomáš Janík, Inger Marie Dalehefte und Stefan Zehetmeier
Mitwirkende
Beiträge vonKerstin Bäuerlein
Beiträge vonMonika Cerná
Beiträge vonInger Marie Dalehefte
Beiträge vonUrban Fraefel
Beiträge vonMonika Grasser
Beiträge vonAndrea Holzinger
Beiträge vonIsabelle Hugener
Beiträge vonMiroslav Janík
Beiträge vonTomáš Janík
Beiträge vonMarcela Janíková
Beiträge vonKathrin Krammer
Beiträge vonAnnelies Kreis
Beiträge vonJorunn H. Midtsundstad
Beiträge vonEva Minaríková
Beiträge vonPetr Najvar
Beiträge vonMichaela Píšová
Beiträge vonFranz Rauch
Beiträge vonMartin Rusek
Beiträge vonAngela Schuster
Beiträge vonJan Slavík
Beiträge vonNada Vondrová
Beiträge vonAndreas Wachter
Beiträge vonStefan Zehetmeier
Herausgegeben vonTomáš Janík
Herausgegeben vonInger Marie Dalehefte
Herausgegeben vonStefan Zehetmeier
In the last decades, progress in the field of pre-service and in-service teacher education has been evident. Despite the developments of curriculum programs, models and designs, various challenges are shaping the field. Models of teacher education are usually presented as “research-based”, but related research is often invisible or fragmented. The “support for teachers” and the “improvement of instruction” are only loosely coupled and their interdependence is not highlighted. These challenges were the impetus to initiate this publication. Individual approaches, models or designs of pre-service and in-service teacher education developed by the authors (action research, video clubs, lesson studies, and others) are introduced and their impact and shortcomings for further development are specified. In the concluding chapter, a reflective discussion across individual approaches to reveal particular issues that are shaping the field is provided. Practitioners as well as researchers in the field of teacher education can benefit from this book.